Weekend met de Marokkanen - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Denise V - WaarBenJij.nu Weekend met de Marokkanen - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Denise V - WaarBenJij.nu

Weekend met de Marokkanen

Blijf op de hoogte en volg Denise

08 April 2013 | Marokko, Rabat

Hey!

Mijn eerste weekend zit er op en wat heb ik een hoop beleefd! Zaterdagochtend was het vroeg dag omdat we om 8 uur hadden afgesproken met ons klasje in Salé. Hoewel we niet veel tijd hadden werden we toch geacht om eerst te komen ontbijten en zaten we uiteindelijk toch in het Marokkaanse "te laat" schema (want dat blijkt toch wel normaal te zijn :P). Eenmaal in Salé aangekomen was iedereen op tijd aanwezig (wow!) en werden we naar een middelbare school geleid waar de mensen van ons Engelse klasje een of ander evenement hadden helpen organiseren, dat dan weer wel 1,5 uur later dan gepland ging beginnen. Het was een soort van exhibitie waarbij theaterachtige dingen werden vertoond (zingen, dansen, etc.) maar waar deze voor was heb ik nog steeds geen idee van. In ieder geval werden wij naar de tafeltjes vooraan geleid waardoor we direct voor het podium zaten - ik had echt zoiets van "kunnen we niet achterin zitten?" maar wij waren speciale gasten en werden dus ook steeds speciaal aangehaald in de speeches op het podium. Beetje apart was het wel, maar over het algemeen werden er leuke dingetjes getoond (ik zal kijken of ik een filmpje kan plaatsen op facebook :)).

De middag brachten we door op een terrasje en later langs het strand - Geweldig als je het mij vraagt. Daarna ging ik met Han mee naar zijn huis en hij blijkt bij ons om de hoek te wonen (supergezellig!). Daar kreeg ik uiteraard ook thee en eten, want dat is hoe ze je hier welkom heten in huis - mensen blijven me ook maar vertellen dat ik welkom ben, zelfs gewoon op straat :P Eenmaal bij mijn eigen familie aangekomen moest ik uiteraard meteen weer eten - speciaal voor mij hadden ze weer thee gezet ;) Uithongeren zal niet gebeuren hier :P

De volgende dag hadden we weer afgesproken met de mensen van ons schooltje. Van tevoren had ik geen idee wat de bedoeling was maar onderweg naar Salé in de taxi hoorde ik van een Nederlandse jongen die hier ook vrijwilliger is een verhaal over een overladen busje toen hij met Marokkanen op pad ging. En jawel, in Salé stond een prachtig wit busje klaar - denk het soort busje waarmee ze vroeger mee naar Marokko reisden in de zomer (misschien nu nog). Wij werden geacht achterin op instabiele bankjes plaats te nemen en daarnaast moesten er nog mensen op de grond zitten/staan - we zaten nu dus met +/- 30 man achterin een niet zo heel groot busje, was zeker een interessante ervaring. Onderweg werd er nog gestopt om de box van de radio achterin te zetten zodat we de muziek beter konden horen en werd er door m'n Marokkaanse vrienden uit volle borst meegezongen :)

Het was een lange rit en uiteindelijk bleek dat we de exotische tuinen van Bouknadel (geloof ik?) gingen bezoeken. Een uitje dat vooral neer kwam op foto's maken - ik denk dat ik wel 80 keer op de foto sta en nee, niet met mijn eigen camera :P Daarna gingen we picknicken op het veld en spelletjes doen die ik dan weer lekker even overgeslagen heb.

Aan het eind van de dag gingen we weer terug met het busje en was dit avontuur weer voorbij.

Nou, jongens. Dat was mijn weekend. tot hoors!

Xxx Denise

Oh, family update: mama Hafida (zo noemt ze zichzelf dus dat doe ik ook maar :P) woont hier dus blijkbaar wel - althans, dat denk ik, aangezien ze al een paar dagen hier is :)
Ik heb inmiddels ook een broer ontmoet, genaamd Rachid.

PS: ik zal binnenkort iets plaatsen over eten & drinken hier in Marokko :)

  • 08 April 2013 - 10:58

    Iman:

    Hey Denies,

    Klinkt allemaal erg leuk en gezellig!
    Vooral dat je zoveel te eten krijgt, vind ik geweldig!
    Ik denk dat je vader jaloers is! ;-)

    Geniet maar lekker hoor!
    X

  • 08 April 2013 - 13:52

    Mam:

    Hey meis,

    Ook weer een drukke zondag lees ik!
    En ja, opgestapeld in een busje was ook te verwachten.
    Gastvrijheid ten top op alle fronten. Ik ben benieuwd hoe
    het vandaag gaat op je eerste werkdag als docent.
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 27 Jan. 2011
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 66535

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2015 - 16 November 2015

Nice

01 April 2013 - 30 Juni 2013

Marokko :)

01 April 2012 - 21 April 2012

Stage in Berlijn :)

08 Februari 2011 - 21 Juni 2011

Studeren in Thessaloniki!!

Landen bezocht: