Lesgeven en meer... - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Denise V - WaarBenJij.nu Lesgeven en meer... - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Denise V - WaarBenJij.nu

Lesgeven en meer...

Blijf op de hoogte en volg Denise

13 April 2013 | Marokko, Rabat

Hoi iedereen!

Met een lui en rustig weekend in het vooruitzicht dacht ik dat ik eerst maar even een update voor jullie ging schrijven, dus hier komt 'ie.

Mijn eerste week lesgeven zit er op. Het is een leuke groep mensen die echt willen leren en zeer enthousiast zijn over wat we allemaal doen. Maandag was het eerst tijd voor een introductie. Het idee was dat iedereen wat over zichzelf ging vertellen wat voor sommige mensen alleen maar neerkwam op hun naam en leeftijd (beetje jammer want volgens mij konden ze echt wel meer). Ook hebben we een beetje gepraat over Marokko en Nederland en was mijn zakje dropjes snel op en verdwenen nadat we het over Nederlands eten hadden - één jongen vond z'n dropje echt niet lekker maar hij heeft 'm wel opgegeten :)

Dinsdag was een vrij normale les zonder echt interessante gebeurtenissen, maar werden we wel uitgenodigd om woensdag mee naar het bos te gaan. 's Middags werd ons verteld dat dat niet doorging zonder dat we enig idee hadden waarom. De volgende dag bleek dat de directeur van de organisatie in Salé het niet goed vond dat we doordeweeks iets anders gingen doen omdat maandag t/m vrijdag bedoeld zijn voor studie, maar bijna de hele groep was toch naar het bos vertrokken. Toen werden de taken omgedraaid en kregen Judith en ik Arabisch van een van onze studenten. We hebben nu afgesproken dat hij dit ook gaat doen op dinsdag en donderdag middag en dus ga ik gratis Arabisch leren en hoef ik daar niet honderden euro's voor te betalen.

Donderdag vond ik een vreselijke dag - al komt dat voor een deel doordat ik niet geslapen had die nacht daarvoor. In ieder geval geven wij dus les maar zit er vervolgens de hele week al een "echte" docent Engels bij ons in het lokaal. Ik vind het sowieso al een vervelende kerel (dat heb je soms :P), maar daarnaast ging zijn "vriend" - een nog vervelendere kerel - zich de hele tijd met de les bemoeien en daar kan ik niet zo goed tegen. Het klopt dat ik de helft van de tijd geen idee heb wat ik sta te doen, maar als er "echte" docenten zijn voel ik me een beetje nutteloos...Ik zeg trouwens "echte" omdat "teacher" zoals de studenten hem noemen helemaal niet zo goed is in Engels en ongeveer 90% van de tijd een verkeerde uitspraak heeft en aan mij ging vragen hoe het zat met bepaalde grammatica - dat zegt wat over het niveau van het onderwijs hier dat dus echt wel beter zou moeten! In ieder geval was ik die dag goed chagrijnig en heb ik de middag maar alleen op mijn kamer doorgebracht.

Gister was weer een betere dag - al was "teacher" ook weer aanwezig (het is deze week vakantie op de gewone scholen dus ik heb goede hoop dat hij volgende week gewoon weer vertrokken is) - en hebben we gewoon een beetje lesgegeven.

Ik moet zeggen dat een les van 2 uur vullen echt een opgave is, want dat is wel vrij lang vind ik. We gaan zien hoe het gaat lopen, maar volgens mij zijn de mensen hier vrij snel tevreden.

De middagen vul ik voorlopig vooral door te zitten in de zon en te slenteren door de stad wat voorlopig een prima bezigheid is :P

Xxx uit het warme en zonnige Rabat (want dat moet ik er wel even inwrijven ;))

Denise

Family update: Ik heb inmiddels de laatste broer ontmoet, Khalid. Dit zou de hele nucleaire familie moeten zijn. Geen idee hoe oud dat 'ie is, maar hij is getrouwd met zijn vrouw toen zij 15 was (nu 28) en heeft 2 dochters van 13 en 7 (dat heeft 'ie wel verrekte snel geflikt vind je niet? :D). Het is zo'n typisch "coole dude", zo'n kerel die een high five geeft in plaat van een hand, met een leren jas en een zonnebril (terwijl het al bijna donker was buiten) die niet zou misstaan in de Marokkaanse gemeenschap in Rotterdam :P

  • 13 April 2013 - 14:25

    Mam:

    Hoi meis,

    Gisteren nog gesproken, maar toch leuk om vandaag alles nog weer te lezen.
    Ben benieuwd of je veel opsteekt van je Arabische les. Is wel leuk trouwens om van docent
    ineens weer student te zijn. Geniet van je rustige weekend en van de zon! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 27 Jan. 2011
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 66540

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2015 - 16 November 2015

Nice

01 April 2013 - 30 Juni 2013

Marokko :)

01 April 2012 - 21 April 2012

Stage in Berlijn :)

08 Februari 2011 - 21 Juni 2011

Studeren in Thessaloniki!!

Landen bezocht: