De wereld is zoveel leuker als de zon schijnt:D - Reisverslag uit Thessaloniki, Griekenland van Denise V - WaarBenJij.nu De wereld is zoveel leuker als de zon schijnt:D - Reisverslag uit Thessaloniki, Griekenland van Denise V - WaarBenJij.nu

De wereld is zoveel leuker als de zon schijnt:D

Door: denisever

Blijf op de hoogte en volg Denise

10 Maart 2011 | Griekenland, Thessaloniki

Jaja, de zon is terug!!! Na weken vol met baggerweer (maandag 7 maart 2011 gaat zelfs de boeken in als de dag dat het sneeuwde in Griekenland - en nee, daar werd ik dus helemaal niet vrolijk van) schijnt nu eindelijk weer de zon. De lucht is blauw, de vogeltjes fluiten...Nee sorry, ik zal ophouden maar ik ben zo blij...

De afgelopen weken waren eigenlijk niet zo heel bijzonder. We zijn een aantal feestjes en heel veel slecht eten verder en de colleges lopen ook gewoon door (ja, in de afgelopen 2 weken kwamen al mijn docenten opdagen om college te geven!). Twee van mn vakken had ik bij het schrijven van mijn vorige verslag nog niet gehad en dus komt ie dan:

Politics and Paranoia is echt geweldig! De docent is een wat oude man die Yiorgos heet (echt waar!) en soms nog eens overkomt als een verstrooide professor. Maar dan wel eentje die alles weet over films en tv-series (inclusief die van tegenwoordig). Volgens mij stelt het vak niet zo heel veel voor. We hoeven namelijk praktisch niks te doen en kijken vooral films (ja alweer - en nee, weer heb ik geen van allen gezien, maar het zijn dan ook films uit de jaren '60 en '70). Ook kijken we af en toe(?) een aflevering van een tv-serie - in de afgelopen 2 colleges al eentje uit de "Twilight Zone" en "The X-Files". Jaha...ik word hier ontzettend ondergedompeld in popular culture (dat is nog eens een andere benadering dan in Nijmegen).

Het vak Race & Ideology is denk ik een foute keuze, want naar mijn idee gaat het vooral over Indianen (of Native Americans - whatever) en dat vind ik dus helemaal niet interessant (niet gaan gillen nu, dat ik mijn mening!). Maar goed, dat moet dan maar. Laten we maar zeggen dat ik daar in ieder geval nieuwe informatie te horen krijg. Dat is namelijk wel anders bij Politics of Race and Gender waarbij ik nog steeds alles wat zij vertelt al weet. Beetje jammer, maar we gaan in ieder geval literatuur lezen dat ik nog niet gelezen heb dus dat is in ieder geval iets (en misschien makkelijk om een goed punt te halen - is ook altijd leuk).

Natuurlijk hadden we ook Carnavalsvakentie en hoewel ik Carnaval (op een Erasmusfeestje na) in zijn geheel overgeslagen heb (sorry voor de Brabanders onder jullie), waren die vrije dagen toch lekker...al zou het fijner zijn geweest om die door te brengen in de zon in plaats van met regen en kou. In ieder geval was het afgelopen dinsdag "Fat Tuesday" waarop Gabriella (Zweden) en Tiia (Finland) specialiteiten uit hun eigen land hebben gebakken. Ze waren daar ontzettend enthousiast over met zn tweeën en hoewel ze beiden niet helemaal tevreden waren (ze moesten compromissen sluiten omdat de recepten niet hetzelfde zijn in Zweden en Finland) was de Pulla (denk ik) erg lekker. Volgens mij heeft iedereen ervan genoten...

De afgelopen weken stonden eigenlijk in zijn totaliteit in het teken van het uitwisselen van culturen. Matsi is namelijk zo'n beetje vol en we hebben aardig wat nationaliteiten. Samen maken we een bont gezelschap...

  • 10 Maart 2011 - 15:31

    Vakantie Boeken ?:

    Via volgende website`s vindt je honderden reisorganisatie`s, wintersport, citytrips, jongerenreizen, vakantiehuizen, villa`s, bungalows, chalets, appartementen, zonvakanties, campings en nog veel meer voor spotprijzen zeker de moeite waard om even te kijken.

    www.vakantie-opvakantie.nl
    www.vakantiestuntaanbiedingen.nl
    www.camping2011.nl/

  • 10 Maart 2011 - 15:46

    Cees&Iman:

    Nou het is 11 graden bij jou vandaag zie ik en bij ons 9, dus dat scheelt niet zo heel veel. Wij hebben vandaag alleen geen zon helaas, maar we hebben wel een mooie paar dagen al gehad hoor. Het was alleen wel koud door de wind...Maar zaterdag belooft een stralende dag te worden met 13 graden, dus we gaan vooruit!

    Verder mis je hier ook niks. Carnaval is ook hier gelukkig afgelopen en iedereen gaat zijn gangetje weer.

    Genietse van het zonnetje!
    x

  • 10 Maart 2011 - 19:49

    Mam:

    Leuk om weer even iets van je te horen hoor. Fijn ook dat het weer ineens opknapt. Ik zie dat je qua weer nog een paar hele mooie dagen tegemoet kunt zien, komt goed uit zo met het weekend voor de deur.

    Wel leuk dat het zo'n internationaal gezelschap is in Matsi. Er zitten vast wel mensen bij waar je goed mee op kunt schieten.

    Fijn dat je op het moment in ieder geval college's kunt volgen en dat de meeste vakken interessant zijn.

    Nou meis geniet maar lekker van de zon hoor de komende dagen, daarvoor ben je toch onder andere naar Griekenland gegaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Thessaloniki

Denise

Actief sinds 27 Jan. 2011
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 66566

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2015 - 16 November 2015

Nice

01 April 2013 - 30 Juni 2013

Marokko :)

01 April 2012 - 21 April 2012

Stage in Berlijn :)

08 Februari 2011 - 21 Juni 2011

Studeren in Thessaloniki!!

Landen bezocht: