Wandelingen over de boulevard... - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Denise V - WaarBenJij.nu Wandelingen over de boulevard... - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Denise V - WaarBenJij.nu

Wandelingen over de boulevard...

Blijf op de hoogte en volg Denise

21 Oktober 2015 | Frankrijk, Nice

Salut!

Wie mij kent, weet dat ik houd van water. Ik kan alleen maar ergens wonen waar het water dichtbij is en mijn grote droom is wonen aan het water. Elk soort water: Zee, meer, rivier. Zolang het maar groter is dan een sloot (wonen aan de Van Hoogendorpweg in Alblasserdam is NIET wonen aan het water...). Zover ben ik nog niet, maar gelukkig ben ik vanaf mijn appartement in Nice op een goeie 10 minuten lopen bij die prachtige blauwe Middellandse Zee. De boulevard die daar aanligt is nu al mijn favoriete plek in de stad (al zijn er superveel leuke plekken: prachtige pleinen, prachtige parken). Menige middag wordt dus daar doorgebracht. Zeker nu het een prachtige 20 graden met volop zon is!

Het grootste deel van de boulevard heet, om mij gelukkig te maken, de Promenade des Anglais. Deze loopt over, om mij nog gelukkiger te maken, in de Quai des États-Unis! Hoe prachtig kun je het hebben voor een Amerikanofiel (is dat een woord??) als ik? Op die Quai des États-Unis vond ik van de week, zonder dat ik er naar zocht, zomaar ineens het Vrijheidsbeeld. Want waarom zouden ze die niet hebben in Nice? Je moet goed kijken want het is een kleintje; de meeste mensen lopen er zonder pardon langs. Maar goed, ik vind het wel wat. Zeker nu google mij verteld heeft dat er nog veel meer zijn. Mijn nieuwe missie: het zien van alle Vrijheidsbeelden ter wereld (alleen in de landen waar ik echt heen wil hoor!). Ik zit nu op 2. Er zijn er ook 2 in Parijs, dus dat zou al snel gaan. Verder weet ik niet meer uit m'n hoofd waar Vrijheidsbeelden staan en ik heb geen zin om het op te zoeken, maar Bucket List gevuld! (haha)

Vanaf de Quai des États-Unis kun je doorlopen naar de haven. Onderweg kom je langs een aantal memorials. Eentje daarvan is een kruis ter nagedachtenis van gevallenen van een of ander ding, en als je daar goed een foto van maakt lijkt het net alsof er niets anders is dan het kruis en de zee. Supertof! De haven is niets vergeleken met die van Cannes, maar wat wil je? Toch liggen er aardige bootjes en bovendien is het altijd lekker om tussen bootjes rond te lopen (blijkbaar ben ik toch een bootjes-meisje - maar het blijven wel altijd bootjes, he, schip zul je mij niet horen zeggen :P).

Franse les update: Inmiddels zijn we met 4 Nederlanders in de groep. De groep is enigszins veranderd en dus zijn er nu overig nog 4 Zwitsers en 1 Duitse (en 1 Fransman, uiteraard), dus de Duitstaligen zijn nog steeds in de meerderheid, maar het is er ineens wel anders. We doen inmiddels niveau B2+/C1, wat natuurlijk te gek voor woorden is. Dit betekent uitermate ingewikkelde grammatica (valt wel mee hoor, ik overdrijf graag), maar ook inderdaad dat ik steeds beter uit m'n woorden kom in het Frans. Goed, het is nog geen tweede natuur, maar het gaat vooruit!

Ciao (we zitten hier zodanig dicht bij Italië dat dit echt een groet is die hier geuit wordt, dus ik neem 't maar over ;))!

Denise

P.S. Als het me lukt, zijn er foto's toegevoegd. Als je ze niet ziet, heb je pech; dan is het dus niet gelukt...

  • 21 Oktober 2015 - 17:52

    Mam:

    Heerlijk dat mooie weer! Geniet er maar lekker van! Leuk dat je nog elke keer nieuwe dingen ontdekt en dat de stad je zo goed bevalt! Water in de buurt is idd heel fijn en dan bedoel ook ik niet de sloot.
    Wat super dat je zo snel vooruit gaat. B2+/C1 niveau na 1 week intensieve lessen, te gek voor woorden hoor! Je krijgt in ieder geval waar voor je geld en je inzet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 27 Jan. 2011
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 66462

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2015 - 16 November 2015

Nice

01 April 2013 - 30 Juni 2013

Marokko :)

01 April 2012 - 21 April 2012

Stage in Berlijn :)

08 Februari 2011 - 21 Juni 2011

Studeren in Thessaloniki!!

Landen bezocht: