Tot zover Berlijn.... - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Denise V - WaarBenJij.nu Tot zover Berlijn.... - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Denise V - WaarBenJij.nu

Tot zover Berlijn....

Door: denisever

Blijf op de hoogte en volg Denise

20 April 2012 | Duitsland, Berlijn

Hey iedereen!!!

Ja, je raadt het al. Ik ga Berlijn weer verlaten...Hoewel ik mee inmiddels STUKKEN beter voel dan vorige week, heb ik toch besloten om terug naar huis te keren. Ik heb geen zin meer om een kamer te zoeken ondanks het feit dat hulp is aangeboden (bedankt meneer Gijswijt ;)). Het is de stress en de moeite namelijk helemaal niet waard. De stage is in een woord te beschrijven en dat woord is: VRESELIJK. En dat meen ik serieus. Er is echt geen reet aan. Het enige wat we doen is zogenaamde marketing wat eigenlijk neerkomt op het versturen van spamberichten. Ik zal er niet te ver over uitweiden, maar het is echt helemaal niet leerzaam. Hoewel ik hier natuurlijk gekomen ben om nogmaals een buitenlandervaring mee te maken wil ik er natuurlijk ook wat voor terug en dat gebeurt op deze manier niet. Erg jammer, maar ik denk dat ik mijn tijd thuis beter kan besteden...

Ik heb deze week wel een leuke week gehad met wat collega's (van wie er eentje begin deze week al gestopt was :P - dat gebeurt met enige regelmaat). Tijdens de lunchpauze gaan we lekker naar buiten om koffie te drinken (ja, dat drink ik tegenwoordig :D) en dan komen we te laat weer terug op kantoor :P. Woensdag besloten we meteen na werktijd (voor het avondeten) maar meteen een drankje te gaan doen. Dat werden dan meteen 2 cocktails (happy hour :-)) en ik kan je vertellen dat dat niet erg handig is als je de hele dag eigenlijk alleen maar taart hebt gegeten (2 mensen uit mijn team hadden toevallig allebei taart meegenomen naar het werk (A)) en nog niet gedineerd hebt. Gelukkig zit ik deze week in Kreuzberg (een populaire wijk die ik niet fantastisch vind om te wonen trouwens) waar je op elke vierkante meter een fastfoodtent kan vinden wat erg handig is op bepaalde momenten (ahum!). Het was al met al een gezellige avond. Vanavond ga ik nog lekker een keertje uit hier niet ver vandaan (voor de verjaardag van de huisgenoot van iemand die ik een keertje heb ontmoet - zo werkt dat!) en dan heb ik morgen een heeeeeeeeeeele lange treinreis voor de boeg (6,5 uur!).

Hoewel ik hier erg leuke mensen heb ontmoet en ik van Berlijn ben gaan houden (dat had ik niet verwacht toen ik hier aankwam; alles was ontzettend grauw en grijs) heb ik toch besloten om meteen maar te gaan. Het zou leuk zijn om hier nog even te blijven maar ik heb geen idee wat ik hier de hele dag moet doen want ik heb de belangrijkste dingen wel gezien (2 keer zelfs!) en bovendien ben ik echt helemaal klaar met het slapen in een hostel. Het stinkt, het is oncomfortabel en zeker in dit hostel zijn de douches vreselijk (ze gaan namelijk elke 2 seconden uit en worden dus nooit warm). Ik verlang naar een kamer voor mezelf waar ik even lekker alleen kan zijn en me lekker op mijn scriptie kan richten, want daar heb ik hier de kans niet voor gehad.

Dus...dit was dan mijn (verkorte) avontuur in Berlijn; morgen sta ik weer op Nederlandse bodem.

Xx, liefs, en tot ziens!

Denise

P.S. Ik wil geen commentaar van mensen horen. Mensen die ook maar iets negatiefs te zeggen hebben mogen dat lekker voor zichzelf houden als ze geen knallende ruzie met me willen hebben (en dat wil vast niemand :P). Dit was een moeilijke beslissing en er zijn heel wat tranen over gelaten en ik weet dat het de juiste was op dit moment. Als je precies wilt weten waarom de stage zo vreselijk is wil ik dat best vertellen, maar ik vertel het niet aan iedereen apart dus als je het pas over een maand vraagt krijg je geen antwoord (alleen een boze blik en rollende ogen)...Als je meer wilt weten kan ik je naar een website verwijzen waarin alles briljant uitgelegd wordt (want ja, er zijn hele websites gewijd aan wat er allemaal mis is met deze stage). Als je het aan me vraagt, krijg je van mij de link.

  • 20 April 2012 - 17:22

    Harriette Harpjuf:

    He kanjer!
    Goede terugreis!
    Heb je een leuk boek voor onderweg?

    groetjes Harpjuf

  • 20 April 2012 - 20:07

    Mam:

    Morgen voor de laatste (volgens mij 5e) keer in 3 weken zeulen met twee veel te grote koffers! Succes met de lange reis en tot morgen. Xx

  • 21 April 2012 - 07:11

    Giordana:

    Welkom terug! Kunnen wij ook nog eens meeten! :D xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Berlijn

Stage in Berlijn :)

Recente Reisverslagen:

20 April 2012

Tot zover Berlijn....

14 April 2012

Toch maar even een update...

30 Maart 2012

I'm back!!! :P
Denise

Actief sinds 27 Jan. 2011
Verslag gelezen: 548
Totaal aantal bezoekers 66419

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2015 - 16 November 2015

Nice

01 April 2013 - 30 Juni 2013

Marokko :)

01 April 2012 - 21 April 2012

Stage in Berlijn :)

08 Februari 2011 - 21 Juni 2011

Studeren in Thessaloniki!!

Landen bezocht: