Antibes - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Denise V - WaarBenJij.nu Antibes - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Denise V - WaarBenJij.nu

Antibes

Blijf op de hoogte en volg Denise

24 Oktober 2015 | Frankrijk, Nice

Bonsoir mes amis,

De tijd gaat hier zo snel vooruit dat ik alweer een beetje achterloop en veel te vertellen heb. No worries, ik zal dit niet in één keer doen.
Gelukkig gaan we ook hier vanavond een uur terug in de tijd dus we hebben weer wat te winnen! Ook heb ik mijn taalcursus met een week verlengd dus de fun continues...:)

Gisterenmiddag besloot ik niet weer een middag in het mooie Nice te blijven, maar deze stad te verruilen voor het eveneens prachtige Antibes. Ook in Antibes was ik eerder geweest, blijkbaar tijdens een vakantie zo'n 10 jaar geleden (ik dacht echt dat dat veel langer geleden was, maar misschien ga ik gewoon te vaak het land uit...). Van dat bezoek kan ik me alleen maar bootjes herinneren.

En bootjes, die zijn er zeker. Ook in Antibes is de haven weer pretty impressive; een plek waar je zomaar uren kunt ronddwalen (en waar je met én zonder certificaat een boot kan huren - of je dat zonder wilt doen is een ander verhaal, maar het kan!). Als je van het station richting de haven loopt kom je allereerst een fontein tegen met een standbeeld dat een aantal dolfijnen uitbeeldt. Het 8-jarige meisje dat ergens diep in mij leeft kon haar geluk niet op (ik weet zelfs vrij zeker dat ik thuis een beeldje heb van exact dat standbeeld die ik in mijn opruimwoede van een aantal maanden geleden niet weggegooid heb :P) en ik wist meteen waarom ik bij Antibes - hoewel ik me eigenlijk niet herinner wat we daar deden - warme herinneringen heb (die zal ik ook houden!). De haven heeft minder grote bootjes dan die van Cannes, maar goed, de stad is dan ook wel een beetje anders. Het is, hoe zal ik het zeggen?, een beetje gewoner. Maar zeker niet minder leuk.

Langs de haven (en de oude stad) loopt een muur die vroeger vast dienst deed om de stad te beschermen tegen enge mensen van buiten. Tegenwoordig kun je eroverheen lopen. En als je dat doet dan kom je bij een heel groot kunstwerkachtig ding van letters dat een man uitbeeldt die uitkijkt over de zee. Onmogelijk om op de foto te zetten zonder mensen (altijd jammer), maar supertof! Zeker de moeite waard om even weg te lopen van de drukte van de stad.

Aan de andere kant van de muur bevindt zich een superklein strandje. Omdat het kan heb ik daar op de weg naar de oude stad nog even vertoefd. Met een hoop andere mensen - in bikini of naakt (want dat kan hier) - want jawel, hoewel het 23 oktober was op het vasteland van Europa is het hier nog zodanig lekker dat er gewoon gezwommen wordt in de zee (dat laatste lijkt mij enigszins overdreven, maar ik kan niet ontkennen dat ik enorm geniet van het mooie weer).

Daarna bracht ik een bezoek aan de oude stad. Het was het eerste oude centrum dat ik hier tegenkwam dat vreselijk ingewikkeld is om je weg in te vinden. Goed, het is geen Fes, waar je weg vinden vrijwel onmogelijk is, maar lastig was het zeker. De stad heeft natuurlijk een kasteel en kerken. Het heeft ook mooie, smalle straatjes en een vrijwel compleet verlaten markthal. Het woord markthal is ook een beetje overdreven - het is vooral een overdekt plein. Maar het levert mooie plaatjes op, dus wat wil je nog meer?

Ondanks dat ik maar een beetje gedwaald heb zonder idee van waar ik heen ging, heb ik na checken op de kaart maar één ding gemist - en dat was slechts een ruïne en die heb ik in Griekenland al vaak genoeg gezien. Je kunt je wel voorstellen dat dit wederom een mooie middag in het zuiden was.

Vandaag was er een schooltripje naar Monaco waar ik uiteraard aan mee deed, maar daarover later meer :)

Ciao!

P.S. De afgelopen twee dagen nam ik vier keer de trein en kwam deze drie keer op tijd. Ze kunnen het dus wel ;)

  • 24 Oktober 2015 - 23:55

    Mam:

    Nog even op facebook...en ja hoor, weer prachtige foto's en een mooi verhaal. Antibes is inderdaad ook prachtig. Het kunstwerk was er volgens mij nog niet in 2006. Anders had ik er zeker een foto van gehad omdat het echt niet te missen is qua grootte en bijzonderheid. t Wordt tijd om al dat moois weer eens te gaan bekijken! Vandaag dan weer een 'schoolreisje' naar Monaco. Lijkt me ook bijzonder om te zien. Ben alweer benieuwd naar de volgende foto's en je verhalen. Groot gelijk dat je nog een weekje aan je lessen plakt hoor. t Gaat zo lekker dat je er maar het maximale uit moet halen! Succes nog voor de komende weken en verder vooral genieten van al het moois en het mooie weer! Ook wij hebben, nu de wintertijd in gaat weer lenteachtige temperaturen. De winterjas blijft dus nog lekker in de kast! Liefs mam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise

Actief sinds 27 Jan. 2011
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 66351

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2015 - 16 November 2015

Nice

01 April 2013 - 30 Juni 2013

Marokko :)

01 April 2012 - 21 April 2012

Stage in Berlijn :)

08 Februari 2011 - 21 Juni 2011

Studeren in Thessaloniki!!

Landen bezocht: